زخمی شدن نزدیک به ۳۰ شهروند براثر شلیک گلوله های ساچمەای در نقده

08.08.2021 21:02:45
زخمی شدن نزدیک به ۳۰ شهروند براثر شلیک گلوله های ساچمەای در نقده

موکریان ــ شماری از شهروندان نقدەای براثر تیراندازی نیروهای انتظامی به شدت مجروح گردیدند.


برپایەی گزارش تکمیلی خبرنگار موکریان در نقده، نزدیک به سی شهروند در پی تجمع روز گذشته بر اثر تیراندازی گلوله ساچمەای زخمی شدند که بسیاری از افراد مجروح، به خاطر اینکه بازداشت نشوند، از مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی خودداری کرده و در منزل به مداوای زخم‌هایشان می پردازند.


براساس گزارش دیگری که به دست موکریان رسیده است تعدادی از اراذل و اوباش نقده به مغازەهای شماری از شهروندان کورد حمله کردەاند و به تخریب اموال مردم و ایجاد رعب و وحشت در سطح شهر می پردازند.


همزمان با بالا گرفتن خشونت ها در نقده جمعی از فعالان مدنی ترک طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حادثه خونین به دست اراذل و اوباش اعلام کردند شهرستان نقده متعلق به هردو اتنیک ترک و کورد بوده است و خواهد بود.


فعالان مدنی در پایان این بیانیه اظهار داشتەاند که هر نوع خشونت، در هر شکل و شمایلی، خلاف شئونات مدنی و شهروندی بوده و مخل امنیت اجتماعی و سیاسی شهر است و اعلام می داریم هر نوع ادبیات نفرت افکنانه، اتنیک ستیزانه و معارضانه خلاف منافع فردی و جمعی جامعه بوده و در عقب ماندگی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهر تاثیری به شدت ویرانگر دارد.


لازم به یادآوریست در پی حوادث روز شنبه ۱۶مردادماه سال جاری، که در شهر نقده در اعتراض به قتل یک شهروند کورد به نام فردین ابراهیمی روی داد جمعی از شهروندان دست به تجمع اعتراضی زدند که در آن یک شهروند دیگر به نام محمد علیزاده کشته شد.


0

یک شهروند کورد به محاربه متهم شد
بی‌خبری مطلق از سرنوشت مسعود کردپور، سردبیر آژانس خبری موکریان
رهایی یک زندانی از اعدام پس از ٢٣ سال در ارومیه
مرگ یک کارگر در ارومیه حین انجام کار
تجمع اعتراض شماری از فعالان حقوق زنان در سنندج
کشته شدن یک کولبر بر اثر تیراندازی در مناطق مرزی بانه