پیام نوروزی آژانس خبری موکریان

23.03.2022 15:48:45
پیام نوروزی آژانس خبری موکریان

مردم شریف کردستان!

فرا رسیدن نوروز باستانی و سال نو را به همه شما صمیمانه شادباش می گوئیم و برایتان در سال جدید شادی و موفقیت روز افزون آرزو می کنیم.
سال نو را به همه عزیزان زندانی که غالبا قربانیان مسائل و مشکلات اجتماعی هستند و همچنین زندانیانی که به دلیل فعالیتهای مدنی به زندان افتاده اند تبریک میگوئیم و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور به آغوش خانواده هایشان باز گردند. در نخستین روز سال با خانواده های کولبرانی که برای پیداکردن نانی بخور و نمیر جان شیرین را فدا کرده اند و درد جانکاه از دست دادن عزیزانشان را تحمل کرده اند درود می فرستیم.

عزیزان!
ما می دانیم که گرانی و بیکاری شرایط معیشتی دشواری را برای اکثریت مردم جامعه فراهم آورده است . کم نیستند شمار سرپرستان خانواده که حتی قادر نیستند ملزومات اولیه عید و جشن نوروزی را برای خانواده هایشان فراهم کنند. بخش های وسیعی از مردم کم درآمد ناچار شده اند از بسیاری از نیازهای اولیه زندگی شان که تا دیروز کم و بیش به آن دسترسی داشتند، صرفنظر کنند و به زندگی فقیرانه تری تن در دهند. ما می دانیم در چنین شرایطی جشن و سرور نوروزی معنای واقعی خود را برای بیشتر مردم از دست داده است. اما در عین حال این را هم می دانیم که انسانها به امید زنده هستند و از تلاش برای بهبود شرایط زندگی خود نیرو می گیرند. بگذار در نخستین روز سال ما هم امیدوار باشیم که فقر و تنگدستی نتواند نه امید را از ما بگیرد و نه به تسلیم شدن در برابر وضع موجود ناچارمان کند.

عزیزان!
سال جدید در شرایطی فرا میرسد که از چنگال ویروس کرونا رها نشده ، گرفتار جنگی ویرانگر بین روسیه و اوکراین شده ایم. به دلیل جایگاه این جنگ در قطب بندیهای سیاسی قدرتهای بزرگ نگرانی های امنیتی جدی برای همه مردم جهان ایجاد شده است. دیر یا زود آثار این جنگ زندگی مردم همه کشورهای جهان و بویژه کشورهای فقیر را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر ناامن کردن کل منطقه ، گرانی بیشتر و کمبود مایحتاج اولیه مردم را به دنبال خواهد داشت. از اینرو ما در ایران و در کردستان نمی توانیم رویدادهای مربوط به این جنگ را به خودمان نامربوط بدانیم. از اینرو کاری که از دستمان بر می آید همراهی و هم صدائی با همه مردم صلح طلب دنیا است. مردمی که بی تفاوت ننشسته اند و همه جا با ندای صلح طلبی و در دفاع از آزادی به میدان آمده اند. امروز در شرایطی که قدرتهای بزرگ امنیت امروز و آینده بشر را به خطر انداخته اند، ما هم در این گوشه جهان نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و به انتظار فجایعی بنشینیم که قدرتهای بزرگ جهانی برایمان تدارک دیده اند. از اینرو لازم است که به این جنبش صلح طلبی جهانی بپیوندیم.

عزیزان !
سال جدید در عین حال ١٦ مین سال آغاز به کار " آژانس خبری موکریان " و ٤ مین سال تاسیس کانال تلویزیونی موکریان است. طی چهار سال گذشته همکاران این آژانس در حین دست و پنجه نرم کردن با فقری که گریبانگیری اکثریت مردم است، در عین محروم بودن از بسیاری از امکانات مدرن میدیائی امروز، با ساده ترین ابزارها، اما با پشتکار و امید به آینده روشن، تلاش کرده اند عناصر مفیدی برای جامعه ای باشند که در آن زندگی می کنند. آنها به جای اینکه از دست روزگار گله و شکایت کنند، آستین همت بالا زده اند و به جای آیه یاس خواندن تلاش کرده اند لااقل کورسوئی روشن در شبی تاریک باشند. در دل مردم زندگی کنند، با اندوه و شادی آنها همآوا باشند و منشاء خدمتی ولو کوچک ولی ارزشمند باشند. ما این راه را واقع بینانه ادامه خواهیم داد. شعار نمی دهیم، آنچه را که می گوئیم صمیمانه بدان عمل خواهیم کرد. مشکلات و محدودیتها و ظرفیت و حدود خود را به عنوان فعالان جامعه مدنی می شناسیم، با این امید که فردایمان بهتر از امروزمان باشد به کارمان ادامه می دهیم. در این راه بدون شک به بهرمندی از توانائی همکاران بیشتری نیاز داریم.

باردیگر نوروز و سال نو را به همه شما عزیزان از صمیم قلب تبریک می گوئیم
شاد و سربلند باشید

آژانس خبری موکریان


0

یک شهروند کورد به محاربه متهم شد
بی‌خبری مطلق از سرنوشت مسعود کردپور، سردبیر آژانس خبری موکریان
رهایی یک زندانی از اعدام پس از ٢٣ سال در ارومیه
مرگ یک کارگر در ارومیه حین انجام کار
تجمع اعتراض شماری از فعالان حقوق زنان در سنندج
کشته شدن یک کولبر بر اثر تیراندازی در مناطق مرزی بانه