تجمع اعتراضی اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان در سنندج مقابل ادارەی آموزش و پرورش

01.06.2022 02:41:45
تجمع اعتراضی اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان در سنندج مقابل ادارەی آموزش و پرورش

موکریان ــ شماری از اعضای انجمن صنفی معلمان کوردستان در سنندج تجمع کردند.

به گزارش رسیده به خبرنگار موکریان در سنندج، روز سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱، شماری از اعضای انجمن صنفی معلمان کوردستان با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل اداره آموزش و پرورش استان کوردستان خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

برپایەی همین گزارش معلمان معترض طی این تجمع شعار "معلم زندانی آزاد باید گردد" سر دادند و خواستار آزادی هرچە سریعتر سه فعال صنفی بازداشت شدەی اهل مریوان به نام های اسکندر لطفی، مسعود نیکخواه و شعبان محمدی شدند.

لازم به ذکر است همان روز مجید کریمی دبیر انجمن صنفی معلمان سنندج و کلاترزان و مسعود فرهیخته معلمِ اسلامشهر و عضو شورای هماهنگی و کمیته مذاکره برای آزادی معلمان بازداشتی، که برای مذاکره با مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به سنندج آمده بود، توسط نهادهای امنیتی در سنندج بازداشت شدند.

همچنین روز دوشنبه ۹ خردادماه ۱۴۰۱، جمعی از معلمان و فرهنگیان شهرستان مریوان در اعتراض به تمدید قرار بازداشت اسکندر لطفی و تداوم بازداشت شعبان محمدی و مسعود نیکخواه در مقابل ساختمان دادگستری این شهرستان دست به تجمع زدند.

روز پنجشنبه نیز ۵ خردادماه سال جاری، جمعی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان (سنندج، سقز، مریوان و دیواندره) با خانواده های شعبان محمدی، مسعود نیک خواه و اسکندر (سوران) لطفی که در بازداشت به سر می بردند دیدار کردند.

0

یک شهروند کورد به محاربه متهم شد
بی‌خبری مطلق از سرنوشت مسعود کردپور، سردبیر آژانس خبری موکریان
رهایی یک زندانی از اعدام پس از ٢٣ سال در ارومیه
مرگ یک کارگر در ارومیه حین انجام کار
تجمع اعتراض شماری از فعالان حقوق زنان در سنندج
کشته شدن یک کولبر بر اثر تیراندازی در مناطق مرزی بانه